untuk peng'exam

blog hari² membuatkan aku sedar, sebenarnya aku ramai memolow student.. tengok kat blog update tuh dekat nak separuh jugaklah yang mengupdate blog dengan kata kunci FINAL. bagi anda² student yang memolow aku, selamat berfinal lah aku wishkan. nak je aku kasi trik untuk anda agar boleh diaplikasikan setiap kali menjelang peperiksaan dan seterusnya anda mampu menyekor pointer yang bewarna terbang (flying colors).

1. LECTURER

carilah lecturer dan pergilah kat beliau dengan membawa buah tangan barang sebijik dua buah epal hijau kegemaran beliau. buatlah mata kucing dengan efek kilauan maksimum sambil bertanyakan kesihatan beliau. dalam keadaan beliau terpukau dengan pandangan mata anda ditambah kesedapan epal hijau berjus banyak tersebut, anda secara perlahan² tanyalah soklan spot untuk final kali nih.
amaran: pastikan anda tidak didakwa di bawah akta sexual harassment in the studying place dengan kilauan mata anda.

2. KAWAN

kawan geek anda sangat penting di saat² genting cani. perangai pelik mereka seperti mengira bintang menggunakan teorem pitagoras menjengkelkan anda saban hari. mereka mungkin sukar didekati apatah lagi dibelai dah semacam kongkang di waktu siang. tapi anda perlu mengakui yang anda memerlukan mereka untuk kali nih. untuk mendekati mereka aku suggestkan anda ambilah hati mereka dengan turut serta membuat pengiraan bintang atau mendedahkan kaitan hukum ohm dengan jumlah bintang di langit. sila tunjukkan dengan penuh konfiden agar beliau berasa selesa dengan anda. seterusnya, anda hanya perlu ke dewan peperiksaan dengan beliau dan memilih tempat paling hampir dengan beliau agar tengkuk anda sampai ke mejanya.

3. NOTA KECIK MACAM HARAM

trik nih memang dah selalu sangat diaplikasikan. juga dikenali sebagai toyol, ianya sememangnya menjadi pilihan pelajar yang susah nak hafal formula atau untuk subjek yang memerlukan ingatan kepada isi² penting. bagi mereka yang agak kreatif, belakang kalkulator pon jadik. tapi pastikan tapak tangan anda yang berpeluh tak tersentuh dengan kalkulator tersebut yang mana akan menghilangkan kesan² nota yang anda tulis sampai pukul 8 pagi tadi. dinasihatkan jugak agar cepat² pastekan nota tersebut dimana² kertas jawapan agar anda tidak ditangkap dengan pegawas peperiksaan semasa proses memuat turun jawapan dari kalkulator.

4. TEMPAT DUDUK

trik nih applied bagi tempat belajar yang memberi peluang kepada student untuk memilih tempat duduk ketika exam. of cos anda pilih tempat belakang. tapi sebenarnya bagi aku, depan lagi selamat nak panjangkan tengkuk ke kawan geek sebelah anda. tempat paling bahaya adalah tempat paling selamat. kot..

5. AKU

last la nih.. aku pening nak tulis apelagi dah. ape kaitannya aku dengan final exam anda? agak pelik. pastu anda terpikir tak 'mamat nih skolah sampai derjah bape nak ajar² aku trik?'.. pikir lagi, anda duk depan pc time nih, bile anda nak start study untuk paper polisi anda yang 22 aribulan nih? hahah! anda yang nak berpaper kot, aku bagila trik² aku time upsr arituh..

===================================================

aku nak tanye kat anda la kan, time belajar nih, anda nak lulus ke anda nak paham ape yang anda belajar sebenarnya? kalu takat nak lulus, baik balik je la.. tolong apak anda motong lagi bes.. tengah² getah mahal nih.. nanti tak la pening sangat nak bayar pitipitipu.. okeh, nak ucap good luck buat beliau si comel bebibir seksi dengan ucapan, tunggu la saya untuk phd.. kikiki! assalamualaikum lah! 


11 comments:

Miss Liya Levreez said...

tips yg bagus pada penyetadi last minute..hehe

Btw,bgs ada cita2 nk memajukan diri!

Jurnal Murahan said...

ahhahaa terkenang2 zaman student aku, terutama part toyol

tapi aku tak main toyol a , sebab course aku tak banyak markah melalui exam, banyak ikut projek

jangan main gile tiru2 dow, bahaye..boleh kene dismiss. Discuss tak pe dalam exam ahahah

Unknown said...

best r tulisan ko bro...gua ari bace bro punya tlisan..mengamit perasaan la bro...lps nh update lg yer bro..gud luck....

ankeljonni said...

harharharhar.... cis!!!

baik punya petua... huhuhu..

kuningkuning said...

liya levreez: bagus untuk diamalkan selalu selepas makan. mujarab untuk lenguh² badan. huhu!
jurnal murahan: toyol semestinya rakan terbaik pelajar ketika exam. discuss dengan lecturer setengah jam pertama paper, ko bantai tanye sume soklan, student kat belakang ko mesti mencarut² tunggu turn. hahah!
moh hafiz: terima kasih moh. teruskan menyapot.. kiki!
bang joni: nih untuk kanak² la.. kite yang dah tua nih kena pikir petua nak jawab dengan bos lah pasal ditangkap mengulor tadi time OT td. hahaha!

anne jasmine said...

eh??? hahaha... polisi... hurm... btw tq.... :)


p/s : ak x tacing ngan ko

kuningkuning said...

ko terkena ke eni? hahah! okeh, tenkiu eni.. huhu! dedicate untuk si gadis berbibir seksi jugak..:p

Ati Masrif said...

salam ,

semua student ke...

tapi kak ati pastinya ...idak..hehe

kuningkuning said...

sy pon idak kak ati.. saje je bg trik² membina.. kikiki!

Jurnal Murahan said...

harharhar hadirku di sini adalah untuk meng-push enkau post tulisan baru. haaaaa rase presure kan harharhar

by the way, binatang kuning-kuning tu ape, adekah kelip2 atau cicak po'ke?

kuningkuning said...

jurnal: agak bz sekarang. haha! opis x masuk, xley nk update lah. uma ak plak xde tenet.. hahah! akan ku update di waktu mengulor nanti. huhu!

kalo ko tengok cite p ramlee, ad die sebut binatang nih.. kikiki! nanti ak buat entri khas eksplen.. hahah!