beliaulah lelaki

okeh, kali nh ubah pengisian sket. lelaki.. ape yg anda expect? berambut lurus, pacak, atau afroman? bertubuh sasa atau kurus cengkung smpai tulang pipi nk terkeluar? tinggi ke rendah? romantik atau tak banyak cakap? bagi aku la kan, yg mane satu pon anda punye atau dapat (bagi pompuan la nh), terimalah beliau sebagaimana beliau dan selagi beliau bole membuatkan anda senyum sampai nampak geraham kecil anda yang baru tumbuh semalam..(dedicate buat beliau yg singgah sekejap arituh)

pompuan perlukan perhatian, dan bagi ak la kan, lelaki bole bg anda sume tuh.. awal² mungkin. lame² sket mereka akan bosan² sket. lame³ sket lg, mereka akan bosan³ sket lg. kecuali laki korea ataupon hindustan kegemaran anda kat astro, 8tv mahupon tv3 panggung sabtu yg ak tau xkn bosan bercinta sakan.. ya, laki akan bosan, tp jgnla anda bimbang atau susah ati atau nangis atau rase nk g toilet.. sebab kalo lah anda yakin dengan mereka, anda juga seharusnya yakin dengan apa yg mereka buat. try lah tanye kat kapel anda yg dah pat lime tahun ataupon setahun adeje, 'u bosan ke?'.. eh, of coslah mereka tak jawab, 'ya, i bosan dah'.. kalu mereka jawab cmtu anda rase anda boleke tahan empangan airmata anda dari pecah dan menyebabkan tsunami sekaligus merosakkan tanaman dan memusnahkan reaktor nuklear fukushima daichi?  tak bole knkn? jd pikirlah dulu nk tnye.. jgn sebab tu peristiwa chernobyl berulang kembali.. anda pon takmo berubah menjadi mutant² dari radioaktif knkn?

anda takmo anak sedara anda hijau cani knkn?
mereka syg anda. syg sangat. em, syg sangat².. syg sangat³.. erkkk! yakinlah benda tu. kecuali sesetengah laki yang iQ rendah lah kot. (lelaki curang memiliki iQ yg rendah; research bohh).. dalam tempoh bosan anda mungkin teprasan yg mereka akn buat bende² pelik seperti payah nk jumpe, payah nk msg, payah nk kol, payah nk beli aiskrim ataupon choki² kegemaran anda kat kedai runcit gmart depan umah beliau.. ataupon bende² pelik yg lain lg lah.. yg penting kat sini, cuba besabar.. kalu anda sabar sikit dan yakin lelaki anda tak curang, ak bole cakap, mereka akan datang kat anda dengan aiskrim dan choki² yg lebih besar dan lebih menghargai anda dari awal² pencouplelan anda dengan beliau dulu.. mereka berubah sekejap untuk menjadi cybercop dan menyelamatkan dunia mungkin, lepas mereka buang kostum tuh, anda bolehlah kembali berdating kat pantai atau tasik atau kedai apam balik banyak jagung kegemaran beliau..

lelaki pon salah, tak paham konsep pon nk couple jugak.. bile awek lari barulah terenjut² nk kejar balik.. barulah nak dedicate lagu hanyut faizal tahir kat awek. eh, awek anda dah xdelah.. erpphh! bagi mereka yang sedeh² break up, bolelah rujuk entri melupakannya versi jurnal murahan nehh.. ianya pasti bole membantu anda untuk tido dengan hati riang, jiwa tenang, terus terang.. semangat muhibah menjamin kesejahteraan dan tolong menolong amalan mulia.. good luck!

4 comments:

anne jasmine said...

:) ye ke? yet.. pompuan still nk yg always bg perhatian wlaupn 24taun kapel pn.. :) biarla seribu alasan lelaki bg pn. pompuan always nk jgak.. selfish kn?? haha.. deserve la dh nk sgt... padan la kn dgn smua yg pompuan bg.. 24 ours time utk laki tue.. wee....

but..... if x than sgt pompuan tue x paksa pilih dia pn... cri la yg len. pompuan yg leh than x dberi perhatian n terbiar.. eh... terbiar?? :)

melody mocker said...

ala.. sebab tu ak cakap sabar. ko nk tgk ke dunia musnah kalo laki tu x bertukar jd cybercop? sabar n fahami. selfish tu ok, tp tolerate sket. name pon kapel bahagia knkn?

baguslah kalu pompuan jmpe laki yg 24jam bole bg perhatian.. yg x keje sebagai cybercop atau rangers hijau dan sebagainya..:)

jurnal murahan said...

hahahaha

aku suke la style penulisan cam meleret nak ke merepek sikit ke cybercop lah amende, tapi tulah yg aku suke

susah sekarang pompuan nak pehatian 24jam, penat pun ade dowh ahahaha

melody mocker said...

ko betol² meransang smgt ak nk berblog lah jurnal murahan.. huhu! tenkiu boh..